23 augustus 2012

Genealogie door middel van het alfabet - H

23 augustus 2012
Op de verschillende buitenlandse blogs is momenteel de Family History Through the Alphabet Challenge bezig. Lees op de site van de initiatiefnemer daar meer over.

Een heel leuk idee, waar ik graag aan meedoe. Aangezien dit een Nederlandse blog is, heb ik wel besloten dit in het Nederlands te doen met als titel Genealogie door middel van het alfabet. Elke donderdag rond deze tijd neem ik jullie aan de hand van een letter uit het alfabet mee in de familiegeschiedenis.

 De H is allereerst van hulp. Als genealoog wil je natuurlijk het liefst alles zelf uitzoeken. Soms kom je echter vast te zitten en heb je net dat ene duwtje nodig om verder te kunnen. Het is me al een paar maal overkomen en dankzij mede-genealogen aan wie ik de betreffende vraag dan voorlegde kon ik verder. Schroom zelf ook niet om vragen te stellen, genealogen zijn graag bereid om te helpen zolang het geen complete stambomen zijn -;)

De H is tevens van Hoeksema, een naam die ook in mijn kwartierstaat voorkomt via Wietske Luitsen Hoeksema. Wietske trouwt in 1855 met Fokke Fokkema. De overgrootvader van Wietske is Albert Luitjens die in 1759 met Anke Lubbes trouwt. Uit dat huwelijk zijn mij zeven kinderen bekend; Luitien, Lubbert, Wemke, Grietje, Tijs, Sijwert en Grietje.

De H is ook van Hollants.net, een site die nu online familieberichten heet. Een erg handige site voor de genealoog waar familieberichten uit de verschillende kranten worden bijgehouden. De site is te vinden via deze link.

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
◄ ►